دولت و ملت همدلی و هم زبانی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان
 
  • شعار96
  • شعار96
استاندار لرستان تاكيد كرد: تاخير در آغاز فاز 4 سيمان دورود قابل قبول نيست

استاندار لرستان تاكيد كرد: تاخير در آغاز فاز 4 سيمان دورود قابل قبول نيست و اميدوارم اين تاخير جبران شود
.
به گزارش سيمان خبر، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گاري شهرستان دورود در خناني اظهار داشت: ميزان سرمايه گذاري پيش بيني شده براي سال 96 در شهرستان دورود 769 ميليارد تومان و اشتغال دو هزار و 402 نفر است
.

وي گفت: سهم سرمايه گذاري در صنعت 69، سهم كشاورزي 19 و سهم خدمات 11 درصد در شهرستان دورود است
.

استاندار لرستان تكميل پروژ ه هاي نيمه تمام در شهرستان مخصوصا در حوزه صنعت در اولويت برش شهرستاني سند توليد و اشتغال عنوان كرد و گفت: تاخير در آغاز فاز 4 سيمان دورود توسط سيمان فارس خوزستان قابل قبول نيست و اميدوارم اين تاخير جبران شود
.

بازوند با بيان اينكه تنها پروژه اي كه از اموال امير منصور آريا با همكاري قوه قضائيه تعيين تكليف شده صنايع غذايي گهر دورود است گفت: احياي اين گونه پروژ ه ها كار آساني نبوده است
.

وي بيان داشت: كاش همانطور كه امروز از سرعت پيشرفت پروژ ه ها انتقاد مي شود زمان تعطيلي و آوار شدن پروژ ه ها هم نقد مي شد
.

در ادامه بخوانيد
: لزوم وجود اراده جدي براي تعيين و تكليف فاز 4 سيمان دورود
استاندار لرستان با تاكيد بر اينكه موانع احياي كارخانه خمير مايه دورود هر چه هست بايد به مردم معرفي شود، حتي اگر قابل احيا نيست بايد با دليل كارشناسي به مردم اطلاع رساني كنيم گفت: خود من و تمام دستگاهها موظفيم به تكاليف خود در سند اشتغال سال 96 جامه عمل بپوشانيم. چرا كه عملكردها كاملا رصد مي شوند
.

بازوند گفت: برخي افراد در بدنه كارشناسي ادارات و بانك ها حق ندارند مردم و سرمايه گذاران را نسبت به پيشبرد امور و طرح هاي توسعه ي استان نا اميد و گمراه كنند
.

رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با بيان اينكه «از ابتداي فعاليت دولت يازدهم توجه به رويه‌هاي بتني جدي‌تر شده است» تاكيد كرد: هم‌اكنون نزديك به 10 ميليون تن مازاد توليد سيمان در كشور وجود دارد كه بخشي از آن مي‌تواند در ساخت راه‌ها استفاده شود
.
به گزارش سيمان خبر، محمد شكرچي زاده در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به مزاياي استفاده از رويه‌هاي بتني اظهار داشت: نزديك به 8 دهه در كشور ايران از سيمان و بتن به‌خصوص در حوزه ساختمان و بنادر و سدسازي و پل‌سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد
.

وي افزود: طي اين مدت بتن توانسته مزيت‌هاي خود نسبت به فولاد و سدهاي خاكي نشان دهد اما نسبت به رويه‌هاي بتني غفلتي صورت گرفته درحاليكه رويه‌هاي بتني داراي عمر بيشتر، دوام مناسبت‌تر، ايمني بيشتر و مصرف سوخت كمتر و با محيط‌زيست سازگار تر است
.

رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي با بيان اينكه «ميزان استفاده از بتن در رويه‌ راه‌ها طي سال‌هاي گذشته از مجموع 200 هزار كيلومتر نزديك به صفر بوده است» گفت: علت آن ناشي از قيمت ارزان و در دسترس بودن قير است همچنين مهندسين مشاور نيز آشنايي چنداني با بتن نداشتند
.

شكرچي زاده با اشاره به توجه دولت يازدهم به رويه‌هاي بتني در حوزه حمل‌ونقل بيان داشت: از ابتداي فعاليت دولت يازدهم توجه به رويه‌هاي بتني جدي‌تر شد و وزير راه و شهرسازي نيز براي تهيه دستورالعملي دستور داد تا از بتن در رويه راه‌ها بيشتر استفاده شود اما بايد توجه داشت كه هم‌اكنون نزديك به 10 ميليون تن مازاد توليد سيمان در كشور وجود دارد كه بخشي از آن مي‌تواند در ساخت راه استفاده شود و با توجه به افزايش قيمت قير مي‌توان با جايگزين كردن اين دو محصول آمادگي براي صادرات قير را فراهم كرد
.


وي خاطرنشان كرد: در بازديد از كشور كره جنوبي متوجه ميزان قابل‌توجه استفاده از رويه‌هاي بتني در بزرگراه‌ها شدم. بنابر اين با توجه به وجود دانش رويه‌هاي بتني در داخل كشور و ساير موارد مورد نياز براي اجراي رويه‌هاي بتني در كشور در ادامه كار با مشكل مواجه نخواهيم شد
.

اين مقام مسئول به سه پروژه آزادراه تهران- شمال، آزادراه اصفهان-شيراز و باند 29 راست فرودگاه امام خميني كه قرار است با حضور رئيس‌جمهوري افتتاح شود اشاره كرد و گفت: اين باند فرودگاه در آزمايش‌ها مورد رضايت خلبانان قرار گرفته است زيرا علاوه بر كيفيت بالا حداقل چند دهه عمر مفيد خواهد داشت
.

شكرچي زاده تصريح كرد: يكي از مشكلات جاده‌ها در مناطق داراي ترافيك توأم با توقف و حركت زياد؛ نظير ايستگاه‌هاي اتوبوس، تقاطعات، باسكول‌ها و آشيانه‌هاي هواپيمـا، بـروز خرابي‌هايي چـون شـيارافتادگي مسير چرخ، موج‌زدگي و كنار رفتگي است كه در عرض چند سال، جاده را از درجه بهره‌برداري ساقط كرده و انجام روسازي را الزام مي‌سازد؛ اين در حالي است كه در روسازي جديد كه غالبـاً در ايران و ساير كشورها، از نوع روسازي آسفالتي است پس از گذشت زمان كوتاهي، همان خرابي‌ها مجدداً ظاهر مي‌شوند
.

وي يادآور شد: در روسازي‌هاي بتني اسـتفاده از پودر سرباره كوره آهن‌گدازي به‌جاي 25% سيمان، بـه تـراكم و غيرقابـل نفـوذ كـردن بـتن و سنگدانه هاي آهكي به كاهش تبادلات حرارتي بتن با محيط كمك مي‌كند؛ الياف پلي‌پروپيلن در بهبود مقاومت كششي، انعطاف‌پذيري و انسجام بتن، پس از ترك‌خوردگي تأثير بسزايي دارد
.

شكرچي زاده خاطرنشان كرد: صرف كمي هزينه بيشتر براي اجراي روسازي بتني كه عملكـرد خود را به‌طور مطمئن در طول عمر واقعي طرح خود حفظ مي‌كند و مزاياي بيشمار ديگري دارد، به‌طورقطع در طولاني‌مدت به نفع استفاده‌كنندگان از راه و سازمان‌هاي مسئول خواهد بود
.
تاریخ بروزرسانی : 1396/03/27
تعداد بازدید : 47
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
كليه حقوق اين پرتال متعلق به انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان مي باشد.
Powered by DorsaPortal