دولت و ملت همدلی و هم زبانی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان
 
یازدهمین نمایشگاه سیمان نقطه عطفی برای صنایع سیمان و تولیدکنندگان داخلی

یازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین آلات وابسته 24 الی 27 دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. مجری این نمایشگاه که با حمایت انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران برگزار شد، شرکت مشکات تجارت یاس بود. از جمله شرکت های سیمانی حاضر در این نمایشگاه هلدینگ سیمان تهران، هلدینگ سیدکو، شرکت های سیمان سهام عدالت شامل شرکت های (سیمان داراب، منددشتی و سیمان دشتستان)، شرکت سیمان سامان غرب، غرب آسیا و سبزوار قابل ذکر است. همچنین شرکتهای تامین کننده و ارائه دهنده خدمات به صنعت سیمان از جمله شرکت های ماشین سازی، بلبرینگ سازی، ریخته گری، نسوز، فیلتراسیون و غیره حضور داشتند.

تعامل سازنده شرکت های تولیدکننده و صنعت سیمان

برگزاری همایش بومی سازی و ساخت داخل قطعات با حضور مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های سیمانی در کنار این نمایشگاه و ایجاد امکان سخنرانی برای مدیران عامل شرکت های تولیدکننده از جمله ریخته گری و ماشین سازی در این همایش سبب شد تا ارتباط صنایع تولیدکننده داخلی و با صنعت سیمان بیشتر و بهتر برقرار شود. اینگونه صنعت سیمان از توانایی های ساخت داخل و شرکت های تولیدکننده داخلی، وضعیت کنترل کیفیت و تولید براساس استانداردهای بین المللی آگاه شد و از طرفی شرکت های تامین کننده و تولیدکننده قطعات و تجهیزات نیز با وضعیت شرکت های سیمان، نیازها، شرایط و بحران هایش آشنا شد و ارتباط کاری بهتر و بیشتری بین صنایع سیمان و تولیدکنندگان داخلی برقرار شد.

حضور هیات های تجاری در یازدهمین نمایشگاه

هاشمی، مدیرعامل شرکت مشکات تجارت یاس در اینباره گفت: تلاش کردیم تا مجموعه ای از تولیدکنندگان داخلی و شرکت های سیمانی را در این نمایشگاه گردهم آوریم تا امکان برقراری ارتباطات موثر کاری برقرار شود. او همچنین به دعوت از مسئولین اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت و بازرگانان و خریداران سیمان ایران به منظور بازدید از این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: هیات های تجاری از کشورهای خریدار سیمان ایران و با هماهنگی اتاق بازرگانی از این نمایشگاه بازدید کردند و ارتباطات مناسبی بدین منظور برقرار شد. از جمله هیات های تجاری بازدید کننده از کشورهای عراق، افغانستان و بنگلادش قابل ذکر است.

افتتاح نمایشگاه سیمان توسط وزیر صمت

افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی ساخت و ماشین آلات وابسته توسط جناب آقای دکتر رحمانی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و حضور معاونین ایشان در این مراسم، نشان دهنده حساسیت و اهمیت برگزاری این نمایشگاه بود. روی آوری صنعت سیمان به بومی سازی و داخلی سازی قطعات در شرایطی که تکنولوژی اکثر کارخانه های سیمان اروپایی است، نشان از اهتمام این صنعت به حمایت از تولیدکننده داخلی است. جناب آقای دکتر رحمانی در این بازدید از برگزاری این نمایشگاه اعلام رضایت کرد و به تداوم برگزاری همایش و نمایشگاه دائمی بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت سیمان تاکید کرد.

بازدیدهای کاربردی از یازدهین نمایشگاه

در 4 روز برگزاری این نمایشگاه تخصصی حضور و بازدید نمایندگان شرکت های سیمانی، بتنی، نمایندگان وزارت صمت، اتاق بازرگانی، هیات های تجاری و خریداران سیمان ایران، نشان از تلاش مجری برگزار کننده این نمایشگاه در هرچه باشکوه تر برگزار کردن این نمایشگاه بود.

تشکیل ستاد کمک رسانی به سیل زدگان در یازدهمین نمایشگاه

همچنین نظر به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان همزمان با برگزاری این نمایشگاه، ستاد جمع آوری کمک های صنعت سیمان کشور به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان با درخواست وزیر صمت و دستور جناب آقای مرتضی داداش، رییس هیات مدیره انجمن سیمان در این نمایشگاه تشکیل شد. جناب آقای عبدالرضا شیخان، دبیر محترم انجمن سیمان، با تشکیل گروه اجرایی متشکل از همکاران انجمن سیمان و شرکت سیمان سیستان این ستاد را اجرایی کرد تا کمک های صنعت سیمان و صنایع تامین کننده به موقع به هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان ارسال شود.

مستند سازی در صنعت سیمان

بازدید گروه های مختلف از نمایشگاه درخواست خرید سیمان، درخواست تامین قطعات و تجهیزات تولیدکنندگان و تجهیزکنندگان داخلی، حضور مستندسازان و درخواست تولید فیلم های مستند برای شرکت ها و کارخانه های سیمان از جمله جناب آقای ایرج میلانی مستند ساز مطرح کشورمان و درخواست ایشان مبنی بر تولید محتوا و مستندهای تاریخچه و روند پیشرفت و بومی سازی صنعت سیمان در قالب فیلم آموزشی، داستانی و تحقیقاتی از جمله اتفاقاتی بود که در 4 روز برگزاری نمایشگاه افتاد.

بازدید هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس

در این نمایشاه آقای دکتر محمدرضا فاتحی، مشاور نماینده عضو و دبیر هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس ضمن بازدید از نمایشگاه به لزوم همکاری های فیمابین با صنعت سیمان تاکید کرد.

تشکیل میز سیمان در سازمان توسعه تجارت

دکتر بدری، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ضمن بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان و صنیع وابسته خبر از تشکیل میز سیمان در سازمان توسعه تجارت داد. او ضمن مذاکره با مهندس شیخان، دبیر انجمن سیمان همکاری فیمابین به منظور تشکیل میز سیمان را خواستار شد.

افتتاح باشگاه مشتریان شرکت سیمان سبزوار

از جمله دیگر اتفاقات این نمایشگاه، افتتاح باشگاه مشتریان شرکت سیمان سبزوار بود که با حضور دبیر محترم انجمن سیمان و مدیران عامل شرکت های سیمان در غرفه شرکت سیمان سبزوار رخ داد.

لینک منبع خبر
نام نویسنده : روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان
تاریخ بروزرسانی : 1398/11/15
تعداد بازدید : 4985
كليه حقوق اين پرتال متعلق به انجمن صنفي كارفرمايان صنعت سيمان مي باشد.
Powered by DorsaPortal